دانلود کتاب مارها و مارگزیدگی

تاریخ انتشار : 18 ژوئن 2017

کارنیل مرکز رایگان کتاب های موفقیت

 

دریافت کتاب رایگان مارها و مارگزیدگی

توضیحات:

سیستماتیک و تاکسونومی

مار ها از فرمانرو جانوران، شاخه طنابداران، زیر شاخه مهره داران، رده خزندگان، زیر رده دوکمانان، راسته فلس داران (اسکواماتا) و زیر راسته مارها هستند. بیش از چهار هزار گونه ی مختلف مار در جهان زیست می کند که در اکثر نواحی زمین به غیر از قطب ها و برخی جزایر، پراکنده اند. در ایران ۷۰ گونه مار وجود دارد که ۱۳ گونه از آن سمی و ۷ گونه نیمه سمی و ۴۱ گونه غیر سمی و ۹ گونه مار دریایی است.

رفتارشناسی مارها:
مارها مانند دیگر خزندگان ، خونسرد بوده و دمای بدن آن تابع دمای محیط است. قدرت بینایی بسیار ضعیف بوده و حس شنوایی نیز ندارند. مارها از راه هوا، فقط اصوات با فرکانس های پایین را می شنوند، اما به ارتعاشات ۳۰۰ هرتز از طریق استخوان فک پاسخ می دهند. زبان مارها کشیده، شکاف دار و اغلب بسیار متحرک است و از آن برای حس بویایی استفاده می کند و علت آنکه اغلب زبان را بیرون از دهانش آورده و تکان می دهد، برای دریافت بوهای اطراف است.

این عمل مار شبیه به یک نمونه برداری از هواست. اندام ژاکوبسون که در سقف دهان مار قرار دارد (سوسمار ها نیز این اندام را دارند) عضو جالب و منحصر به فردی است که از آن برای ردیابی طعمه و جفت یابی استفاده می کند.

 

خصوصیات این کتاب

نوع فایلعنوان کتاب: مارها و مارگزیدگی

نوع فایلنویسنده: بهزاد عظیمی

نوع فایلموضوع کتاب: کتاب های عمومی

نوع فایل نوع فایل: pdf

پایایی تعداد صفحات: ۲۴

منبع منبع: کارنیل، مرکز رایگان کتاب موفقیت

دانلود مستقیم و رایگان کتاب مارها و مارگزیدگی

نظرات